Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Komprachcickie Walki Robotów

 

kwr logos

KWR Turcka

Organizatorzy 

KWR organizatorzy

Patron

forbot Bunlab

Starostwo Opolskie

Herb powiatu opolskiego  

 Jeśli posiadasz zestaw klocków Lego i potrafisz zbudować robota, który będzie walczył na arenie dojo, to nie może Cię zabraknąć na naszej imprezie. Powalcz o wspaniałe nagrody i dołącz do grona najlepszych konstruktorów robotów w Polsce. 

Ponieważ cenimy zaangażowanie zawodników i włożony trud pracy.

Postanowiliśmy, że nagrodzimy dronami

10 najlepszych robotów!

w każdej kategorii 

Pychar KWR

 

Możesz wziąć udział w dwóch kategoriach wiekowych:

Kategoria JUNIOR

do 12 lat (szkoły podstawowe)

Kategoria MASTER 

(bez limitu wiekowego). 

Aby wziąć udział należy wysłać formularz zgłoszeniowy

(kliknij „Formularz” aby pobrać)

na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

do 17.06.2016!

Koszt udziału każdego robota to 10zł.

Każda drużyna może zgłosić dowolną ilość robotów.

Koordynator turnieju Łukasz Jurek

Bunlab

Facebook: www.facebook.com/bunlabopole.

Wydarzenie Facebook: Kliknij!

FORBOT Kliknij!

 

 

Miejsce: OSiR Komprachcice ul. szkolna 18, kod 46-070

Data 22.06.2016. (ostatni tydzień przed wakacjami)

Rejestracja 07:00 – 08:30.

Rozpoczęcie 09:00.

 

Zgłoszeni zawodnicy:

Kategoria JUNIOR:

 

Bunlab (PSP Polska Nowa Wieś, ZS TAK Opole)

Sara Prodlik (Sara)

Filip Ludynia (Spider)

Artur Ludynia (Defald)

Zosia Bilik (Memomonster)

Antoni Świerta (Nitro)

Jan Żywica (Mieciu)

 

Strażniki Galaktyki (PSP Polska Nowa Wieś)

Szymon Pruchnikcki (Strażnik Galaktyki)

Szymon Pietruszka

 

Erobot („NASZA SZKOŁA” Opole)

Albert Starosta (DEVASTATOR)

Olivier Starosta

 

Kategoria MASTER:

 

4U2

Marek Knosala (XYZ)

Martyna Magiera

 

Bunlab (PG Komprachcice)

Szymon Szendzielorz (Nytrez)

Marek Gogolok (NOVA)

Kamil Selega

 

Marcinek RoboTeam (PG im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Wojciech Michalak (Marcinek Sumo Veni Vidi Vici)

Aleksander Unruh (Bat Marcinek A'tom)

Jan Walkowiak (Marcinkowy LAst Minute)

Krystian Gaczyński

 

Tygiel Warriors (ZST Rybnik)

Adrian Drynda (Indominus Rex vol. 2)

Jan Cyran (The Fallen vol. 2)

Jakub Czyżyk (Titan) 

Roberta Kristof (Regis)

 

Hiszpańska Inkwizycja (Politechnika Łódzka)

Mateusz Tyborowski 

Mariusz Klimczak

Kacper Krochmalski (Fiziu Piziu)

Mateusz Gajewski (Me Gusta)

 

Filip Gil (PG im. Komisji Edukacji Narodowejw Bolesławiu)

Filip Gil (Kraken)

 

ANiR Przemyśl (ANiR Przemyśl)

Przemysław Kinasz (Karboksymetylocelulozowy)

Mateusz Kowal (Konstantynopolitańczykiewiczówny)

(Dźajawardanapurek)

(Konstantynopolitańczyk)

(Robot)

 

Nagroda2 KWRNagroda1 kwrNagroda3 kwr

 

 

Podstawowe informacje dotyczące konkurencji: 

Waga robota: 2kg.

Wymiary robota: 20cm x 20cm.

Konstrukcja musi się składać wyłącznie z oryginalnych elementów Lego (dowolny zestaw Mindstorms i inne klocki Lego, części nie mogą być modyfikowane).

Środowisko programistyczne - dowolne.

Ilość elementów elektrycznych jak i kości programowalnych jest dowolna.

Robot na zdeklarowanym tyle nie morze mieć „czujników odległości”.

 

Ring Dojo: 

– Drewniane, białe koło z czarnym pierścieniem.

– Średnica ringu 1.2m.

Szerokość czarnej linii 5cm.

– Strefa bezpieczeństwa 1m od areny dojo.

lego sumo

Przykłady rozpoczęcia walki

 

 KWR Lego Sumo Arena

 

 

 

Regulamin KWR 2016 (kliknij aby pobrać).

 

U nas wystartowała Opolska Liga Robotów

Film z Turnieju  (kliknij i zobacz jak było)

 

KWR  3

kwr2 2

KWR  1

KWR  5

kwr2 1

kwr2 6

kwr2 3

KWR  7

KWR 2015 1

KWR 2015 2

KWR 2015 3

KWR 2015 4

KWR 2015 5

KWR 2015 9

KWR 2015 10

KWR 2015 11

 


 

Regulamin Turnieju

Komprachcickie Walki Robotów (KWR 2016)

Opracowanie mgr inż. Łukasz Jurek

Aktualizacja 19.05.2016

W przypadku jakichkolwiek zmian w regulaminie zobowiązujemy się poinformować o tym wszystkich zawodników zarejestrowanych na KWR 2016 w formie elektronicznej.

Regulamin Turnieju Robotów Sumo

Postanowienia ogólne

Turniej KWR w kategorii Lego Sumo polega na zbudowaniu i zaprogramowaniu własnego robota, opierającego się na zestawie LEGO Mindstorms (dowolna seria) oraz klocków LEGO

Konkurs organizowany jest przez:

- Publiczne Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Komprachcicach.

- Publiczną Szkołę Podstawową w Polskiej Nowej Wsi

- OSiR Komprachcice

- BunLab

Zgłoszenia

- Do konkursu mogą się zgłaszać drużyny bez limitu zawodników.

- Niepełnoletni uczestnicy muszą mieć pełnoletniego opiekuna.

- Rejestracja oznacza akceptację warunków zawartych w regulaminie, oraz wyrażenie zgody na publikacje wizerunku zawodników oraz wykorzystanie danych osobowych na potrzeby turnieju.

- W kategorii JUNIOR zawodnicy nie mogą mieć więcej niż 12 lat (wymagana legitymacja szkolna, lub dokument tożsamości).

- W kategorii MASTER może wziąć udział każdy, kto posiada robota Lego Sumo.

Termin zgłoszeń

- Zgłoszenia należy złożyć na adres e-mail’owy This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. wysyłając wypełniony formularz umieszczony na stronie

- Rejestracja zostanie zamknięta dnia 12.06.2016

Rozdział 1: Zawody

Artykuł 1 –Zawody

W trakcie zawodów roboty wystawiane są przez uczestników do kolejnych rozgrywek. Zwycięzcą zawodów zostaje uczestnik, którego robot zwycięży w największej liczbie rozgrywek.

W zależności od ilości uczestników przeprowadzenie rozgrywek może mieć charakter grupowy lub PlayOff lub mieszany.

Artykuł 2 –Rozgrywka

Mecz składa się maksymalnie z 3 rund, trwających po 90s każda.Uczestnik, który pierwszy wygra dwie rundy, ten wygrywa mecz (zdobywa 3 punkty). W przypadku, gdy żaden z uczestników nie wygra rundy lub obaj mają taką samą liczbę wygranych rund (po 3 rundach), następuje remiz (każdy otrzymuje 1 punkt), robot, który przegra mecz zdobywa 0 punktów.

Artykuł 3 –Rozpoczęcie rundy

Przed rozpoczęciem każdej rundy, uczestnicy stoją poza obszarem zewnętrznym ringu (strefa bezpieczeństwa). Uczestnicy mogą wkroczyć na obszar strefy bezpieczeństwa ringu na polecenie sędziego.

Początek meczu

Sędzia losuje zawodnika, który jako pierwszy ustawia robota.

Zawodnicy ustawiają swoje roboty tyłem do siebie w wybranych przeciwległych ćwiartkach areny dojo (zawodnicy deklarują tył robota, na którym występuje brak „czujników odległości”). W kolejnym starciu jako pierwszy stawia robota uczestnik, który wygrał poprzednią walkę. Przed rozpoczęciem rundy poza „linię ćwiartki” nie może wystawać jakakolwiek część robota. Po ustawieniu robotów na znak sędziego uczestnicy jednocześnie włączają zasilanie/programy robotów. Runda rozpoczyna się po 3 sekundach od sygnału sędziego. Uczestnicy po uruchomieniu robota opuszczają ring przed rozpoczęciem rundy. Robot przez okres trwania 3s startowych nie może się poruszyć ani zmienić wymiarów.

Artykuł 4 –Przerywanie i wznawianie rundy

Runda zostanie przerwana, a następnie wznowiona w ramach limitu czasu w następujących przypadkach:

- roboty zablokują się w taki sposób, że nie ma możliwości aby wykonały jakieś akcje,

- oba roboty dotkną zewnętrznego obszaru ringu w tym samym momencie,

- inne sytuacje, w których zwycięzca nie może być wskazany przez sędziego.

W przypadku wznowienia, wprowadzanie zmian lub przeprowadzanie napraw robota jest zabronione, a uczestnicy są zobligowani do natychmiastowego ustawienia robotów w położeniu określonym w Artykule 3.  

Artykuł 5 –Zakończenie rundy

Runda kończy się gdy sędzia ogłosi zwycięzcę. Uczestnicy zobowiązani są do niezwłocznego usunięcia robotów z ringu.

Rozdział 2: Ring

Artykuł 6 –Specyfikacja ringu

- Powierzchnia ringu ma kształt koła o średnicy 1200mm, umieszczona jest na wysokości co najmniej 40mm nad powierzchnią obszaru zewnętrznego ringu. Powierzchnia ringu jest koloru białego, płaska, gładka, wykonana z twardego materiału o niskiej wartości współczynnika tarcia („drewno meblowe, gładkie”).

- Linię brzegową ringu stanowi umieszczony na powierzchni ringu pierścień koloru czarnego o szerokości 50mm. Linia brzegowa należy do obszaru wewnętrznego ringu.

- Obszar wewnętrzny ringu stanowi powierzchnia ringu wraz z linią brzegową.

- Obszar zewnętrzny ringu rozciąga się na co najmniej 1000 mm od linii brzegowej ringu. Materiał powierzchni obszaru zewnętrznego ringu – niebieska guma (sportowa podłoga hali).

- O przydatności ringu do gry oraz konieczności jego konserwacji lub wymiany decyduje koordynator turnieju.

Rozdział 3: Robot sumo

Artykuł 8 –Specyfikacja robota

- Konstrukcja robota musi opierać się na minimum 1 centralnej „Kostce programowalnej” zestawu Lego Mindstorm z dowolnej serii Lego.

- Do budowy robota można stosować dowolne oryginalne klocki Lego. Ilość części elektronicznych jest nieograniczona (wyłącznie niemodyfikowane produkty Lego)

- Robot musi poruszać się w sposób autonomiczny. Jakakolwiek forma komunikacji z robotem podczas trwania rundy jest zabroniona i skutkuje dyskwalifikacją.

- Organizator nie zapewnia materiałów do budowy robota.

- Zmiany konstrukcyjne w czasie trwania zawodów są dozwolone z uwzględnieniem regulaminu.

- Wymiary poziome (długość, szerokość) w pełni wyposażonego robota ustawionego w pozycji startowej nie mogą przekroczyć 200mm. Wysokość robota jest nie ograniczona. Wymiary robota po upływie nie mniej niż 3 sekund od sygnału rozpoczęcia rundy mogą ulec zmianie.

- Ciężar robota nie może przekroczyć 2000g. Przed każdą walką roboty mogą być  ważone. Drużyna przegrywa, gdy waga robota będzie przekraczała 2000g.

- Układ sterowania robotem musi umożliwić automatyczne uruchomienie robota po upływie nie mniej niż 3 sekund od momentu włączenia zasilania robota przez operatora.

- Robota można programować w dowolnym środowisku programistycznym.

- W czasie trwania zawodów dozwolone są modyfikacje programu.

- Do programowania należy wykorzystać własny sprzęt komputerowy.

Artykuł 9 –Ograniczenia w konstrukcji robota

- Robot nie może zawierać urządzeń aktywnie zakłócających działanie układu sterowania przeciwnika.

- Robot nie może zawierać elementów, które mogą umyślnie uszkodzić ring.

- Robot nie może zawierać urządzeń emitujących gazy, ciecze lub materiały sypkie.

- Robot nie może zawierać urządzeń emitujących znaczne ilości ciepła (np. miotacze ognia).

- Robot nie może zawierać żadnych urządzeń miotających.

- Robot nie może zawierać elementów przytwierdzających go do ringu lub uniemożliwiających jego przesunięcie (np. przyssawki, klej, żywica).

- Robot musi przejść test kartki (koła nie mogą być smarowane substancjami klejącymi itp.)

Artykuł 10 –Oznaczenia

Uczestnik zobowiązany jest do umieszczenia nazwy drużyny na jego korpusie. Uczestnik jest zobowiązany do wykonania oznaczenia samemu.

Rozdział 4: Punktacja

Artykuł 11 –Punkty efektywne (wygrana runda)

Punkty efektywne są przyznawane przez sędziego w następujących przypadkach:

 Jeden z robotów wypchnie swojego przeciwnika z obszaru wewnętrznego ringu.

 Robot przeciwnika opuści obszar wewnętrzny ringu z własnej winy.

 Robot przeciwnika zostanie zdyskwalifikowany, otrzyma więcej niż jedno ostrzeżenie lub zostanie ukarany jednym przewinieniem. Lub gdy uczestnik nie zjawi się na czas przy ringu z działającym robotem.

Rozdział 5: Ostrzeżenia, przewinienia i dyskwalifikacja

Artykuł 12 -Ostrzeżenia

Uczestnik może otrzymać ostrzeżenie w następujących przypadkach:

- Uczestnik wkroczy na ring bez zgody sędziego.

- Przygotowanie do wznowienia rundy zajmie uczestnikowi więcej niż 30 sekund.

- Uczestnik podejmie jakiekolwiek akcje, które stoją w sprzeczności z zasadami fair-play.

- Z chwilą otrzymania przez uczestnika drugiego ostrzeżenia przeciwnikowi przyznawany jest punkt efektywny, a rundę uznaje się za zakończoną.

Artykuł 13 -Przewinienia

Uczestnik może zostać ukarany przewinieniem w następujących przypadkach:

- Od robota odpadnie dowolna część. (przegrana runda)

- Robot przestanie się poruszać na ringu na dłużej niż 30 sekund. (przegrana runda)

- Roboty poruszają się na ringu, ale nie dotykają się (zapętlenie, brak aktywnej walki, decyduje sędzia). (remis)

- Robot lub roboty emitują dym. (przerwanie walki)

Kara przewinienia skutkuje przyznaniem przeciwnikowi lub jednocześnie obu uczestnikom punktu efektywnego.

Artykuł 14 –Przegrana przez przewinienie

- Robot rozpocznie jakiekolwiek działania przed upływem pięciu sekund od momentu rozpoczęcia rundy przez sędziego. (przegrana runda)

W następujących przypadkach uczestnik przegrywa przez przewinienie:

- Uczestnik nie stawi się przy ringu w czasie 2 minut od wezwania do rozgrywki.

- Uczestnik podejmuje celowe działania utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie rozgrywki (np. celowo uszkodzi ring.).

Artykuł 15 -Dyskwalifikacja

W następujących przypadkach uczestnik zostaje zdyskwalifikowany:

- Robot uczestnika nie spełnia wymagań określonych w Artykule 8.

- Robot uczestnika nie respektuje ograniczeń wymienionych w Artykule 9.

- Uczestnik celowo uszkodzi robota przeciwnika.

- Uczestnik zachowuje się niezgodnie z duchem fair-play (np. znieważa przeciwnika lub sędziego).

Rozdział 6: Sprzeciwy

Artykuł 16 –Sprzeciwy wobec decyzji sędziego

Komisja sędziowska interpretuje regulamin oraz podejmuje decyzje w kwestiach spornych lub nieprzewidzianych w regulaminie. Nie można wnosić sprzeciwów przeciw decyzji sędziego. W przypadku nie przestrzegania regulaminu komisja może podjąć decyzję o ukaraniu drużyny lub jej dyskwalifikacji.

Artykuł 17 –Sprzeciwy wobec postanowień regulaminu

Uczestnik, który wyraża sprzeciw wobec postanowień regulaminu musi je przedstawić w sposób wyczerpujący komisji turniejowej przed końcem zawodów (koordynator turnieju).

Rozdział 7: Inne postanowienia

Artykuł 18 –Modyfikacje i wyjątki od regulaminu

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie oraz do jego interpretacji. Zmiany w regulaminie obowiązują z chwilą opublikowania ich na stronie internetowej konkursu.

Artykuł 19 –Szkody

Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia robotów.

Drużyna, która umyślnie spowoduje uszkodzenia plansz lub innych robotów, zobowiązana jest do pokrycia wszystkich strat i kosztów.

Opracował mgr inż. Łukasz Jurek

KWR 2016a


Już w Środę rusza I Turniej Komprachcickich Walk Robotów, który jest jednocześnie otwarciem Opolskiej Ligi Robotów.

Na Turniej zgłosiło się aż 35 drużyny. W sumie odwiedzi nas ponad 75 zawodników. Drużyny mogą wziąć udział w 3 konkurencjach: Sumo, RoboRun i konkurencji „Niespodziance”. Przez cały dzień zmagań będzie można zobaczyć roboty pokazowe oraz ponad 100 różnych konstrukcji zbudowanych wyłącznie z klocków Lego, które zostaną oprogramowane przez zawodników.

Odwiedzający będą mogli porozmawiać z trenerami zawodnikami dowiedzieć się co to jest robotyka, a nawet pobawić się z interaktywnymi robotami zbudowanymi z klocków Lego. Dlatego serdecznie zapraszamy do odwiedzenia turnieju KWR. Dodatkowo każdy kto nas odwiedzi będzie mógł zagłosować na najlepszą drużynę. Uroczyste otwarcie 09:20.

I grupa Wiekowa

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Polskiej Nowej Wsi
Strażnicy Galaktyki

Zespół Szkół TAK w Opolu
Drużyna Spider
Drużyna Virtual PRO
Drużyna MEMO COOKIE TEAM
Drużyna EV3HD

NSP "Nasza szkoła" w Opolu
Drużyna Erobot

Szkoła/Organizacja
Drużyna Łowcy Botów

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 21 im. Obrońców Pokoju w Opolu
Drużyna - brak nazwy

Publiczna Szkoła Podstawowa w Strzelcach Opolskich
Drużyna Wiszący robot
Drużyna Titanium


II grupa Wiekowa

Zespół Szkół TAK w Opolu
Drużyna OPTIMUS TAK (TOP 10)

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bronisława Koraszewskiego Prószków
Drużyna Tomek (TOP 10)

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu

Drużyna ROBOTEAM

 

Publiczne Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Komprachcicach

Drużyna Raki w Teamie (TOP 10) (Xenon)

Drużyna NoName (TOP 10) (NOVA)

Drużyna DragsterXR

 

Publiczne Gimnazjum w Zdzieszowicach
Drużyna "Robo szok"

Publiczne Gimnazjum nr 5 w Opolu
Drużyna – bark nazwy
Drużyna Opętani

Publiczne Gimnazjum nr 9 Dwujęzyczne im. Marii Skłodowskiej - Curie w Opolu
Drużyna FUN

Publiczne Gimnazjum nr 2 w Prudniku im. Jana Pawła II
Drużyna Piotrek
Drużyna Zakręceni Robotami

Zespół Szkół w Gogolinie
Drużyna Grupa Śmierci (TOP 10)
Drużyna MM2 (TOP 10)
Drużyna SanMar (TOP 10)
Drużyna RoboKiler (TOP 10)
Drużyna Space Gray
Drużyna Energy Team

Zespół Szkół Elektrycznych im. T. Kościuszki w Opolu
Drużyna Janusze
Drużyna N.C.
Drużyna Robot Boys
Drużyna Dżabłonka
Drużyna MiToTito
Drużyna –
Drużyna Pozdrawiam tatę (TOP 10)


Przedstawiamy wyniki turnieju Walk Robotów organizowanego w Komprachcicach

 

 

 


 

08:00 - 09:15 Rejestracja i zajęcie stanowisk serwisowych przez uczniów/drużyny.

09:20 - 09:30 Uroczyste otwarcie turnieju KWR.

09:30 - 11:00 Konkurencja Sumo.

11:00 - 13:00 Konkurencja RoboRun. Przygotowanie areny niespodzianki, (można testować roboty).

13:00 - 14:20 Konkurencja Niespodzianka

14:00 - 14:30 Podsumowanie wyników.

14:30 - 15:00 Zakończenie turnieju, podanie wyników, rozdanie nagród.

Przedziały czasowe mogą się przesunąć w zależności od ilości zarejestrowanych drużyn.

Podczas trwania każdej konkurencji można przebudowywać roboty do dowolnej konkurencji.